Restricción de formaldehído en virtud de la Ordenanza de Prohibición de Productos Químicos (ChemVerbotsV)

Sekatan formaldehid di bawah Ordinan Larangan Bahan Kimia (ChemVerbotsV)

Formaldehid terutamanya dihadkan di bawah Ordinan Larangan Bahan Kimia dan melebihi sekatan di bawah REACH Lampiran XVII:

  1. Bahan berasaskan kayu bersalut dan tidak bersalut (papan partikel, papan blok, papan venir, dan papan gentian) tidak boleh diletakkan di pasaran jika kepekatan keseimbangan formaldehid yang disebabkan oleh bahan berasaskan kayu melebihi 0.1 ml/cbm (ppm) di udara sebuah bilik ujian.
  2. Perabot yang mengandungi bahan berasaskan kayu yang tidak mematuhi keperluan perenggan 1 tidak boleh diletakkan di pasaran. Walau bagaimanapun, perenggan (1) juga hendaklah dianggap dipenuhi jika perabot mematuhi kepekatan pampasan yang disebut dalam perenggan (1) dalam ujian seluruh badan.
  3. Produk pencuci, pembersihan dan penjagaan dengan kandungan jisim lebih daripada 0.2% formaldehid tidak boleh diletakkan di pasaran.
  4. Larangan mengikut Perenggan 1 tidak akan dikenakan ke atas plat yang diletakkan di pasaran semata-mata untuk tujuan salutan yang sesuai, dengan syarat ia dipastikan, selepas salutan, ia mematuhi kepekatan pampasan yang dinyatakan dalam perenggan 1.
  5. Larangan mengikut perenggan 3 tidak boleh digunakan untuk pembersih dalam kegunaan industri secara eksklusif.

 

Ahmad Sakr

Product Compliance Consultant

ComplyMarket UG (haftungsbeschraenkt)

Comentarios

Deja un comentario o haz una pregunta

I agree to the Terms of Service and Privacy Policy